Sunday, February 26, 2012

VANILLA PUDDING



A creamy and smooth Vanilla Pudding which is  a perfect sweet ending for any meals. This pudding is best with the vanilla bean but it's difficult to get hold of the vanilla beans as such I used the normal vanilla essence. Absolutely simple and easy to prepare. Serve it with fruits, chocolate syrup and just by itself



_________________________________________________________________________

Pudding yang cukup mudah dibuat. Menggunakan susu, tepung jagung, telur, gula dan telur.Highlight pada pudding ini ialah vanilla beans, tetapi agak sukar untuk kita untuk memperolehi vanilla beans jadi saya cuma menggunakan esen vanilla sahaja. Pudding ini hanya perlu dikacau diatas api kecil sehingga kental. Sesuai disajikan bersama buah-buahan segar, sirap chocolate atau pun begitu sahaja.

Next Post - Breakfast menu

4 comments:

maz said...

Salam kak paty...rjin snguh kak msk..mcm2 juadah ada kat dpur kak ni...npak sdpp pding kak tu...

Munatycooking said...

Hmmm, Vanilla Pudding any time for me. I haven't done this for a while. Will try your recipe soon :)

CitarasaKu said...

Salam Paty's....nice puding..saya suka perisa vanill tambah lagi atas kerim kat atas tu...yumyum.Paty's terasa nak makan laaaa

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Paty..
Ermm.. puding ni mmg senang je nak dibuat kan kak Paty. Bila akak letak dlm bekas kecil2 berkaki tu, cam sesuai sgt jadi santapan di meja raja sehari..

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...