Wednesday, February 22, 2012

TALAM 4 RASA



Yes...4 flavour in one kuih talam...I'm not kidding, 1st layer is the red bean flavour, 2nd is sweet corn flavour , third is Cendol flavour and the final layer is palm sugar flavour. 4-1 talam. Normally we made the flavour separately..so this time I made a little tweak and combine all. I used the basic talam recipe for this talam.

_________________________________________________________________________________
4 jenis talam dalam satu jadi saya namakan talam ini Talam 4 rasa. Terdapat 4 rasa dalam talam ini, lapisan pertama saya letakkan kacang merah, lapisan kedua jagung manis, lapisan ketiga cendol dan lapisan atasnya gula merah. Biasanya kita buat asing tapi kali ini saya cuba satukan 4 perisa ini salam satu talam. Tak perlu pening, saya gunakan adunan asas talam dan bahagikan kepada 3 bahagian, dan setiap bahagian saya letakkan satu perisa, cuma bahagian atasnya aje saya gunakan resipi serimuka. 

Next Post - Breakfast Menu


11 comments:

KakAsma said...

akakkkkkk...
dah kuar dah talam 4 rasa...mesti kena pejam mata nak makan..baru dapat menikmati rasa kuih nie..asma suka yang ada jagung..yang ada kacang juga...

Cheq Sue said...

aduh aduh kak paty...cantik je talam ni. rajin betul akak sampai 4 lapis dibuatnya... saya ni resepi aje berlapis2 try nya idak!

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Wah kak 4 tingkat tu.....

rahel said...

Uwaaaa..canteknya talam 4 rasa tu,tergoda i...bole hulur sikit k?

geraugebang said...

Besstnya kak paty....kalau kita buat kuih ni? kuih Ni? sah-sah dari pagi sampai ke malam....itupun belum tentu jadinya.

Nuridah said...

Mlm kak Paty

My goodness....talam 4 rasa...fantastic aah kak...super power u nie...I yg nie cepat rasa penat...aduh!!!
Cantik pulak talam tu....rasa mcm nk hulur pinggan gitu....ok kak see u again!haha

norlieharumaini said...

talam 4 rasa err.. eemm cam sedap je berlainan rasa ni..

ZalinZalina said...

Salam kak Paty...rajin sungguh kak Paty buat kuih tiap2 hari...memang respek habis :)

CitarasaKu said...

salam paty's...selamat pagi .
Kuih talam 4 rasa..saya satu talam pun tak pernah jadi lagi. Sebenarnya saya tak pandai nak buat hihi tak berani la dulu pernah buat tapi lembik pastu surender. Tapi lihat kat sini kita dah tertawan...nampak cantik sangat.

Gee® said...

Waaa... rajinnya melapis yer... mesti sedap ni...

Ummi said...

Assalam kak Paty, kita tergoda dgn talam 4 rasa ni tau...Ummi save resepi dulu eh, ntah bila nak buat...tp tekak terasa2 tul nak makan...tunggu cuti2 la melapis ni kot...Btw, thanks for sharing ya kak...lebiiuuu ^__^

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...