Pages

Friday, February 24, 2012

BLESSING FRIDAY MORNING WITH CREAMY SEAFOOD MUSHROOM SOUP AND PARMESAN ASIAGO CHEESE GARLIC BREAD




Let's start this Blessing Friday Morning with a bowl of warm Cream of Mushroom Soup with some Garlic Bread. Cream of Mushroom and garlic bread are my youngest daughter favourite.If possible she wants it every day..... OMG who's gonna do that. ??? Once a while would be fair.

This fresh and creamy soup is easy to make, and filled with hearty chopped mushrooms and shrimps. Besides, I have also made some garlic bread to savor with the mushroom soup! This is indeed a prefect combination.


Hari ini kita breakfast OM Putih, saya buat Creamy Seafood Mushroom Soup digandingkan dengan  Parmesan Asiago Cheese Garlic Bread. Breakfast pagi ini permintaan si bongsu di rumah...biasanya selalu saya akan tanya anak-anak apa yang diorang nak for breakfast....sebab kadang-kadang pening nak memikirkanya....jadi layan aje permintaan dia orang, senang gitu. So si bongsu Eyba ni memang sudah lama minta sup ini memang favourite dia...kalau tenguk dia makan takut dibuatnya.


Biasanya saya tidak benarkan dia orang makan yang tin punya..ialah banyak bahan pengawet.....buat sendiri lagi baguskan. Lagi pun sup Om Putih ini lebih senang dari buat sup kita, main tumis dan blend hancur. Kali ini saya masukan sedikit udang cincang..udang lebih buat cucur udang hari itu...tak nak simpan lama-lama saya masukkan sekali. Untuk mushroom sup ini saya reservekan sedikit mushroomnya, saya cincang dan masukkan kedalam sup yang sudah diblend. Suka makan yang ada mushroom cincang. Kalau makan sup aje memang tak kenyang kan? Jadi saya buat gandinganya Garlic Bread. Saya tak buat rotinya cuma buat sapuanya. Roti kedai punya...saya terpandang resipi di Sweetpeaskitchen yang membuat campuran parmesan-asigocheese-garlic...rasa teringin hendak mencubanya so buat sedikit. Sedap kombinasinya. Jumaat biasanya anak-anak saya tidak ada aktiviti sekolah so tak payah bekal...breakfast macam inilah sesuai untuk mereka...ringan tapi kenyang.


Next Post - Assam Pedas Telur Ikan

3 comments:

IeRA said...

Kak...singgah cari BF

quinnie said...

saya paling suka makan sup cendawan..kalau pegi pizza memang suka ambik penuh mangkok..kekekek..tapi tak pernah buat sendiri....

umi's cup cake said...

kak, umi selalu masak mushroom sup dalam tin je dan roti pulak umi guna roti gardenia yang disapu garlic spread, then bakar...lain kali nak cuba buat sendiri la..

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...