Pages

Thursday, February 23, 2012

PEACEFUL THURSDAY WITH PITA BREAD HAWAIAN CHICKEN PIZZA - A 15 MINUTES PIZZA



My goodness, I just discovered this, last week I was so happy when I learnt that I can make pizza without yeast, today I am much....much happier when I learnt that I can make pizza within 15 minutes.ha...ha...infact you can break the Pizza Hut time record....don't you think it is  great...pizza in 15 minutes in any time of the day...breakfast!!!lunch!!! dinner!!!! and even supper!

So here how I did it. I used the store bought pita bread....ha...ha they called this a "cheater pizza"...well who cares as long as you have the pizza you're craving for without a different from the traditional pizza. Of course the traditional pizza is the BEST...but for a working mom and for some of us who always have such a hectic schedule this "cheater pizza" will definitely make your day. Another thing what I love about this pizaa even your kids can make their own pizza.


Masyallah sapa kata memasak itu susah..kalau kita pandai cari jalan memasak itu cukup mudah. Saya gembira sangat pagi ini bila saya dapat satu kaedah membuat pizza dalam 15 minit. Bukan aje mudah malah jimat..bukan aje jimat malah anak-anak kita pun sudah boleh membuat pizza mereka sendiri...so tak payahlah semuanya umi yang kena buat. Itu yang paling best. Saya baru tahu roti pita boleh digunakan sebagai pizza base. Kita cuma perlu siapkan bahan atas aje. Itu pun mudah cuma sapukan sos pizza tabur cheese letaklah apa yang kita hendak letak dan bakar. Tak sampai 15 minit pizza yang lazat berada dimeja makan. Hari ini saya bakar 6 keping...habis disapu bersih oleh anak-anak..hai...boleh jadi kes batu belah batu bertangkut,.....sekeping haram pun saya tak dapat rasa..alih-alih..makan roti dengan kaya...begitulah kuatnya pukulan pizza 15 minit ini. Tak percaya cuba !!!!malah pizza ini boleh disediakan sebagai sarapan pagi sebab masa menyediakanya cukup cepat. So dengan pita bread pizza ini kita boleh makan pizza untuk sarapan, untuk lunch, untuk dinner, untuk supper malah 24 jamla...janji bahan semua ada dalam fridge.

Walaupun ini adalah cara "mengelat" -----tapi bagi saya," ada aku kisah" janji rasanya sama, sedap, cepat, murah, ringkas dan tugas ini boleh diserahkan kepada anak-anak. So apa pandangan anda?. Ya la kita bukan hendak menafikan pizza tradisi..tetapi dalam keadaan yang serba cepat lebih-lebih lagi bagi ibu yang bekerja seperti saya...pizza ini adalah yang terbaik.

Next Post - Peanut Butter Chocolate Chips Muffins

4 comments:

Qasey Honey said...

piza ni sedap kalau dimakan panas2...nyum2...

umi's cup cake said...

Salam kak,
waaaaa...seronoknya dalam 15 minit dah siap..dalam peti ais ada 2 keping pita bread...hehe..malam ni boleh la buat..tq kak...happy sangat(anak2 dah kuat makan, kena pikir sesuatu yang cepat dan lazat)

Liza said...

fuhhhh...ni kes berat ni kak...batu belah batu bertangkup yer, ciaaannnn...bnyak2 sabar ye kak...muahahahahahaa

Nadz Nazharzan said...

Assallamualaikum kak Paty..
Hehehe..Bukan ngelat tu kak. Kreatif tu. Naz pun selalu gak buat guna pita bread ni utk pizza segera. Mmg mudah dan senang kerja. Anak2 pun suka sbb dia org pun boleh join buat sendir pizza mereka..

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...