Thursday, February 02, 2012

FRIED TOM YAM SEAFOOD SPAGHETTI



No.....no...this is not our breakfast, it's too heavy for breakfast, this was our weekend dinner last week. Today I take a break..we had our breakfast at the mamak stall. I've been craving for onion dosa and had it with dried curry chicken and coconut chutney in one of my favourite's mamak stall.

This Fried Tom Yam Spaghetti is a "copycat" recipe from my favourite's cafe Winter Summer, spaghetti fried with "tom yam" paste" and seafood. I used mussels, shrimps and salmon fillet. Scrumptious and delectable and really knock your socks off. Trust me!!! squeeze some lime it makes wonders to your dinner.



Wow...wow.. relax..ini bukan menu sarapan pagi saya...ini terlalu berat buat sarapan pagi. Spaghetti ini saya buat pada hujung minggu lepas...Pagi ini dapur saya rehat sebentar..breakfast kat luar aje hari ini. Tekak nak makan dosa (tosai)..makan dikedai favourite saya. Tertunai sudah hajat dihati kena dosa dengan kari kering ayam...puas rasanya..lama dah mengidam nak makan. Ok balik kepad spaghetti ini, saya gunakan tom yam paste untuk menggorengnya. Bahan seafood pula saya masukkan kupang, udang dan isi salmon. Masukkan serai dan daun limau perut..memang bangkit rasanya. Sedap dan kalau hendak pedas tambah aje cili padi.

Next Post - Chocolate Banana Bread

12 comments:

ady said...

as-salam kak Paty
pagi2 berselera tgk Fried Seafood Tom Yum Spaghetti.. ada lagi tak kak Paty..

quinnie said...

rajinnya kak paty saya nih..hehehe...kat rumah ni saya sorang je makan spagetti...tu yg jarang masak..sedapnya..lama tak makan...

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Paty..
Wah kakkkkk... Betul2 membuka selera ni.. Jatuh menitis dah air mata Naz ni sbb boleh tgk jer tp tak boleh makan kat lappy ni..huhuhuhuuu

Liza said...

salam kak...terliur liza tgk si kupang tu...

liemaopurut a.k.a ana said...

assalamualaikum kak....

sedapnya tomyam spaghetti ni....nak buat jugak nih...

Ucu Faridah said...

Assalamualaikum kak...
rajinnya siap ada kupang lagi...dah lama tak makan kupang...

eina said...

emmm senang jgk nak buat ye kak paty..nanti eina try lah,kot ye pun ada sepaket spageti dok tergolek kat dapur nun..thanks sis 4 the idea

noor said...

salam Patys ....sedapnya berperisa tomyam ....terliur gak dibuatnya.

mokwo® said...

antara byk2 resepi spag...resepi yg di gandingkan dgn seafood adalah paling sedap bagi mokwo!! rasanya akan lebih terserlah...memang kecur!

Mas said...

akak..
meh sepinggan.....

Sue @ Nenie said...

Salam Kak..sedapnya speggeti ni, selalu kalau saya buat mesti versi malas...he he he he guna sos prego jeeeee

CT Delima said...

As'salam Kak Paty

datang singgah dah petang2 ni. baru ada kesempatan nak melihat menu yang wallahhh..tersangat membangkit selera tom yam seafood spagheti. pasti aromanya harup masa memasak ni kan. kalau dapat makan ni kenyang perut ct sampai malam ni kak..hehehe

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...