Tuesday, May 15, 2012

INDIAN SETLUNCH - BANANA LEAF RICE/NASI DAUN PISANG ALA RESTUARANT INDIA





The Indian cuisine is one of the few fascinating ones , hot, spicy and delicious. If you go to an authentic Indian restaurant, a common serving on most tables would be the banana leaf rice. It is basically just white rice, with some dishes, normally 3-4 vegetable dishes, and lots of curry gravy drenched all over the rice, served on the banana leaf instead of a plate. My children love these some much. I used to take them to an Indian Restuarant in PJ, one of our favourites are RAJA's, Lotus and Sri Pandi.

On top of the fix serving many restuarant, the fried chicken, fish, sotong, or fish roe (seasonal) are instantly frying at the main entrance instead of the kitchen. It may look complicated to prepare with array of side dish, however you still can have it one at home. I made simple banana leaf rice recently. A simple one with pomfret fish curry, Indian style fried cabbage, pappadum, and rasam. A bit of sambal like mint sambal and chutney will make it even butter...however since my children don't quite like that..I just made it simple. So let's check out my "Little India" kitchen.



Semasa bekerja di KL, saya selalu juga bawa anak-anak makan nasi daun pisang. Biasanya di PJ memang top nasi daun pisangnya. Favourite saya ialah restaurant Raja, Lotus dan Sri Panji. Memang mantap hidangan di sana. Baru-baru ini saya mencuba membuat di rumah....tetapi agak simple. Biasanya menu tetap ialah nasi, berserta tiga jenis sayuran seperti bendi goreng, kobis goreng, peria goreng, sambal pudina, pappadum, rasam dan campuran kari, dan kuah dhal. Tapi saya hanya menyediakan kari ikan, kobis goreng ala India, Pappadum dan Rassam. Memang sedap makan beramai-ramai sebegini. Walaupun tidak lengkap tetapi hidang sebegini mampu dibuat di rumah.


Next Post - Carrot Walnut Cake

mmmm

6 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sesekali sedap juga menjamah hidangan ala restoran india ni kan.. husband sy suka jugak... nak pulak kuah dari kacang dhal memang feberet dia sgt2.. hehe..

rahel said...

Mengancam..bikin gue lapar aje..

adda syuhada said...

dh lama tak makan nasi versi daun pisang ni..dulu kt kelantan slalu jgk makan..memang sedap..

Shri said...

Am always amazed at your recipes and the time you take to prepare them. And then blog! Lovely!

Wattie said...

Salam dan selamat hari ibu Kak Paty,
nampak best nasi daun pisang tu, tp tak pernah makan lagi...

Only Fish Recipes said...

ohhh wow....I'm drooling here...I wish I could be there to have that meal :-)

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...