Saturday, May 19, 2012

OMBRE PURPLE CAKE





This is what I call love at a first sight.....I saw this in beantownbaker.com. It was so lovely. Four layers of cakes with purple shade and topped with violet roses frosting. I couldn't help myself and baked one. I made a slight tweak by using my own recipe that is my sponge cake recipe and as for the frosting instead of using Wilton 1, I made a rose with different shades of colour. I am really happy with the outcome and in fact this was my best touch.

Cinta pandang pertama saya tak kala pertama kali saya terpandang resipi di beantownbaker.com cukup cantik dan menarik..dan sesuai sebagai hantaran. Saya tidak menggunakan resipi asal tetapi sebaliknya saya olahkan menggunakan resipi sendiri iaiatu rfesipi kek sponge. Cuma ilham cara menyusun dan menghias kek ini saya ambil dari beantownbaker. Saya cukup puas hati dengan hasil kerja ini. Jika anda berminat anda boleh juga bermain dengan warna atau pun menggunakan method Beantown Baker.


12 comments:

Munatycooking said...

Wow! It's beautiful, the colors are amazing, wish I could have a bite.

dari dapur nasya said...

alahai kak paty, cantiknya...kalau nasya sayang nie nak makan.....ha..ha...ha..

Cheq Sue said...

cantiknya kek tu kak paty... sayang je nak makan bunga2 tu... jangan main2...kaler purple payah nak dapat tuu....

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

salam kak paty,cantik tu.....ternganga mulut ni..Ros ambil sekuntum ros tu untuk hari ibu ya.Selamat hari ibu Kak.Hihihi..naik kapal lambat sikit...

Nur-nba said...

Cantiknya hiasan kek ni.. Kak Paty memang seorang yang teliti. :)

CitarasaKu said...

Salam Paty,
Cantiknya bunga ros hehe memang susah nak buat banyak tu

ady said...

as-salam kak Paty
lovely cake make me hungry to eat it..

ogyep yummy mellow said...

Salam Kenal, loves d roses.. Nice ombre purple..

ogyep yummy mellow said...

Salam Kenal, loves d roses.. Nice ombre purple..

Shiela said...

Assalam Paty.. cantekkknyerrr cake tu..

umi's cup cake said...

salam kak,
I'm falling in love at first sight..cantik betul

Diana @ Melley Mey said...

cantiiknya kek yg akak buat tu... kalau ler diana nie.. mmg x reti buat deco mcm nie.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...