Pages

Friday, January 20, 2012

STRAWBERRY CHEESE CUPCAKES




I discovered this amazing cupcakes from Linda of Lemondrop blogs. I was looking for yellow cake recipes for Myraz's birthday and I found this. Book marked and waiting to get some fresh strawberries. I love the part of mixing the mixture with strawberry slices...this is great.. These cupcakes came out so tasty. The flavor of the strawberry really comes through. The milk gives the cupcake a nice moistness & just a little tartness. The cream cheese frosting is what really makes it taste like cheesecake though. 

Cuti duduk-duduk tak ada kerja saya merekalah buat ini buat itu..ini adalah salah satu daripadanya..pantang saya bila duduk rumah..saya akan selongkar stok barang..dalam fridge..dalam kabinet tenguk apa yang ada akan saya meraka hendak membuat sesuatu. Ini kes bila anak sulong saya membawa kekawan pergi Cameron Highland..sekejap aje dari Ipoh naik kesana...biasanya dia orang suka pergi malam Sabtu ada pasar malam...wah borang strawberry...saya yang untuk..macam-macam boleh buat.

Ini resipi cupcakes yang simple dimasukan hirisan strawberry..dan frostinya menggunakan cheese..dapat bayangkan kan???bertapa sedapnya kombinasi strawberry dengan krim cheese frosting. Warna merah strawberry selalu menaikkan setiap sajian so tak payah hendak lebih-lebih menghias cupcake ini saya pancitkan aje frosting tu dan letak sebiji strawberry..kalau tak puas ras strawbeery dalam kek, di luar kek pun ada strawberry..kalau tak puas lagi saya letakkan dua biji lagi diatas pinggan..tak puas juga...kena pergilah Cameron Highland..borong habis.

Next Post - Kuih Sago Bronok


2 comments:

cik cek said...

Strawberry + creamcheese....yummyyyyy...sedapnya...:)

noor said...

Paty dua tiga hari nie susah la nak cari buah strawberry habis stock...hihi nak gi C.Highland lagi la...sunyi orang tak kutip sayur ...raya.

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...