Wednesday, January 25, 2012

FLUFFY CHOCOLATE RICE BANANA CAKE - CMG VERSION



I found this recipe in Dapur Tanpa Sempadan,..http://www.tiffinbiru.com/2012/01/kek-pisang-coklat-uraiserius-sedap.html, seriously recommended by the blog owner and I made a try. True enough its was a hit at home, normally if I baked a cake except for chocolate cake, I had to think as how I'm gonna finish up the cake..at the norm my office mates will definitely had their share, but however this time around the cake finished the same day I baked. It is best serve immediately you took it out from the oven. Though the recipe specifically stated that allow to cool before you slice.....my goodness when come to this cake.....I just break the rules...the aroma really kills you and in fact it is best taken while it's hot. It's fluffy, soft and moist. Absolutely a MUST TRY cake!!!!!



Serius sedap kata CMG dalam blognya...itu yang menyebabkan saya buat kek ini. Sememangnya saya belum pernah membuat kek pisang...muffin dan loaf banyak..tapi kek serius memang tak pernah buat...bila terpandang title yang begitu serius..saya jadi terpanggil untuk membuatnya. Kebetulan anak-anak ramai dekat rumah....sudah makan pedas dia orang nak makan manis-manis pula...so kek ini sesuailah saya jadikan sajian minuman petang.

Biasanya saya kalau buat kek.kecuali kek chocolate.selalu kena fikir macammana saya hendak habiskankek itu dan menjadi kebiasan teman-teman dipejabatlah yang untung...anak-anak makan sejoreng dua aje...kali ini lain pula jadinya....lesap dalam hari yang sama...sungguh menakjubkan....Kek ini memenag lembut dan moist, aromanya semasa membakar tak usah cakaplah memang harum..mungkin disebabkan gajus yang ditaburkan diatas. Walau pun dalam resipi jelas menerangkan sejukkan sebelum dipotong..tapi kali ini peraturan itu diabaikan!!!terus potong panas-panas dan makan...itu yang laju..macam speed boat. Serius resipi yang MESTI DICUBA!!!!! Thanks to CMG...

Next Post - Breakfast Menu

2 comments:

CT Delima said...

As'salam Kak Paty

Masih mood cuti2 lagi ker kat sana kak. ct kat sin i mood cuti2 dah habis, sebabb 2 orang anak ct dah naik sekolah awal. Jadi bangun pun kena awal jugalah.

tak sempat nak komen resipi2 dari kak paty tu..biasalah cuti2 ct jarang dapat on9 macam selalu, tambah2 anak2 kalau dah duduk depan laptop mahunya naik pengsan ct ni kak..hehehe

ct pun peminat setia kek pisang, nak2 bila tengah bakar emmm harum sangat2 perut yang masih kenyang akan terasa lapar balik kalau terhidu bau kek pisang..hehehe

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam CT, CMG kata serius sedap, akak jadi serius nak cuba..memang serius sedap...mebut dan gebu

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...