Friday, January 27, 2012

BLESSING FRIDAY WITH NASI DAGANG


Malaysian East Coast favourite's breakfast menu. Nasi Dagang !!! Literally translate it means Trader's Rice..and as how it got it's name I have no idea. Rice cook in coconut milk with ginger, fenugreek and shallots, serves with tuna curry. It's heavenly delicious!!! and favourite breakfast menu among the people in East Coast Malaysia. Recipe heavily adapted from Best Wan - AFC TV program.



Menu pagi tadi Nasi Dagang Gulai Ikan Tongkol...ini juga merupakan favourite di rumah...cuma kadang-kadang malas hendak membuatnya. Resipi 100% ambil dari program Best Wan, sebab tak ada rempah siap..lama sudah tak berkunjung ke pantai timur..kalau ke sana rajin juga saya beli rempah siap..balik tumis aje..So dah tak ada saya kena ikut resipi ini..bagus juga rempah asli. Sedap dan mengenyangkan.

Next Post - Chocolate Banana Cake


6 comments:

Wanieyra said...

Salam kak paty's...

sedapnya nasi dagang tu, saya baru je beli beras nasi dagang kat kg semalam

hazila said...

This is also my favourite menu from east coast. Tapi selalu beli je..

cik cek said...

Teringin lak nak buat nasi dagang versi akak pulak...kak...lepas dah gaul ngan santan pekat bersama ngan hirisan bawang dan halia juga halba...perlu dikukus semula tak,...

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Wanierya. akak kebetlan pergi Alor Setar singgah pekan raby beli beras kakt sana....lama tak berjalan ke pantai timur....

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

SalamHazila...kalau akak nak beli parah la...ramai kat rumah...benda-benda macam ni akak suka buat sendiri sebab anak-anak suka ulang-ulang makan

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Hem cikcek macam ni baru dia berderai sedikit taklah bergumpal..ini resipi dari chef expert kita chef wan...cara ini juga akak buat nasi lemak kukus..cantik hasilnya.

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...