Pages

Friday, April 15, 2011

TAFU WITH PEANUT SAMBAL / SAMBAL TAHU BERKACANG


If you are in the situation that you are running out of fresh ingredients and the Supermarket stocks are not interesting enough for you to create you favorite dish, try this. It is simple and delicious. I used to categorised this dish as my emergency dish, if I am in such situation. Anyway it taste good and goes well with hot rice. No question about that. The ingredients are simple all you need are: 

INGREDIENTS
4 pieces of tofu halved in triangle shape / 4 keping tahu belah dua
1 onion cut into rings / 1 biji bawang besar potong bulat
1/2 cup ground peanut / 1/2 cawan kacang tumbuk
1/2 cup oil / 1/2 cawan minyak
salts and sugar to taste / garam dan gula secukup rasa
3 tbsp tamarind juice / 3 sdb air asam jawa
For the Sambal Paste
20 dried chilies soaked / 20 biji cili kering rendam 
1 onion / 1 biji bawang besar
1" shrimp paste / 1 " belacan

Blend all ingredients to form wet paste / Blend semua bahan menjadi pes basah.

Heat up oil and fried the tofu first. Drain and set aside. Leave about 5 tbasp oil and saute the chili paste till brown. Add sugar and salts to taste Add in 1/2 cup of water and tamarind jus. Finally add in the fried tofu, ground peanut and sliced onion./ Panaskan minyak dan goreng tahu dahulu. Angkat, tos dan ketepikan. Tinggalkan 5 sdbminyak dan tumiskan bahan blend tadi sehingga garing. Masukkan gula dan garam. Masukkan sedikit air dan air asam jawa dan renehkan sehingga kuah agak pekat sedikit. Akhir sekali masukkan tahu, kacang tumbuk dan bawang besar. Renehkan sehingga naik minyak baru angkat
_______________________________________________________ _______

Ini adalah resipi bajet yang enak. Selalunya kalau saya berhadapan dengan situasi dimana bahan basah tidak begitu menarik untuk membuat apa-apa sajian atau pun dalam keadaan pasar yang terlalu sepi, saya akan beli tahu dan buat sambal ini ataupun goreng tahu makan dengan sambal kicap. Ini adalah resipi penyelamat yang menyelerakan. Memang enak kalau dimasukkan kacang tumbuk, tetapi kalau yang tidak berminat sambal itu dibiarkan begitu aje pun sedap.
___________________________________________________________

Next Post - Thai Mango Salad / Kerabu Mangga Thai




____________________________________________________________

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...