Monday, April 23, 2012

TALAM SUJI PANDAN




This local kuih is popular especially during function. The original recipe calls for palm sugar on the top layer, however I made just a slight tweak after seeing this in yatiememories blogspot. Well it taste better with the pandan cuatard. For recipe please Click Here

Talam Suji yang biasanya kita gunakan gula merah sebagai kastard atasnya...kali ini saya ubah selera dengan meletakkan kastard pandan, ilham datang dari yatiememories blogspot. untuk resipinya sila Klik sini

Next Post - My Red Velvet Cake

15 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam kak..
kadang2 nak rasa juga kelainan dari yg biasa kan.. yg penting sedap & disukai keluarga... cantik bila digandingkan warna kuning & hijau tu..

Gee® said...

terlior tgk talam suji tu... kalau dapat sepotong dua alangkah nikmatnya... heeeee

Qasey Honey said...

asslm kak Paty...aishhh sedapnye tgk talam suji tu...klau dpt sepotong tu jadi la...utk buka posa nti...

CitarasaKu said...

Salam Paty...cantiknya jadinya kuih talam suji awak buat tu....kemas awak potongnya. Jika saya yang buat entah lah..pasti tak cantik macam nie. Mesti sedap terlior lah saya lihat nya di petang gini.

tun_telani said...

kak paty.. sedapnya talam. tun xpernah makan yg nih..

Nieza said...

cantiknya tgk talam suji akak ni...saya memang suka mkn kuih talam suji.lama dah tak buat ni.

rahel said...

Nampak sedap Talam Suji tu Kak Paty...Rahel jarang buat kuih talam...org kat umah tak kuat mkn kuih talam..makan dua tiga slice je..

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Madiha hijau kuning lambang Kedah Darul Aman...ha..ha...11 tahun duduk Kedah ada juga nostalgianya

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Gee...nanti akak anta memang sedap biasalah kuih talam kita pasti lemakkan

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Qasey...wah start puasa baguslah ya buat awal...hem nanti akak kena remind anak2 akak pula

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Noor rahsia hendak dapat talam yang cantik biar dia sejuk betul2 biasanya akak buat lepas magrib dan potong esok pagi atau buat pagi potong petang memang cantik bila dia dah betul2 sejuk

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Tunsama macam talam suji biasa tapi ini tentunya rasa pandan

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Nieza memang favourite akak pun tapi kali ini try pandan pula

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Rahel sama juga kat umah tapi akak bawa pi ofis kalau kat umah memang tak jalan

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam Rahel sama juga kat umah tapi akak bawa pi ofis kalau kat umah memang tak jalan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...