Wednesday, April 18, 2012

TALAM LAPIS KACANG HIJAU





I'm not putting recipe for this "kuih talam". It just the basic talam ingredients that I used wtih 1 cup of cooked mung beans. And for the top layer I used the basic kuih lapis recipes. I'm just experimenting the taste and the colour and truly this was good...just lik bubur-bubur kacang.


Yang ini saya tidak masukkan resipinya sebab resipinya sudah terlalu banyak dalam blog ini. Saya cuma olah resipi asal tetapi kali ini saya gunakan kacang hijau rebus dan lapisan atasnya saya gunakan resipi kuih lapis. Saje main-mainkan bahan hendak test rasa dan warnakan. Alhamdulillah resipi ini sedap rasa macam bubur kacang. Warnaya tidaklah semesti hijau pandai-pandailah adukkan warnaya.


Next Post - Dinner Rolls

7 comments:

Gee® said...

Sedap wooo kuih talam...lebih2 lg ada kacang ijo... terlior laaa

tun_telani said...

rajinnyer kak paty menalam. tun xpernah try pun wat sendiri. tau makan je. hihi

secangkir madu merah said...

Sedapnya nampak kuih talam tu... cantik pulak tu..

HomeKreation said...

Amboi2.... sedap ni.... dok berangan nak mengukus kuih talam tapi tak sempat je lah... usya2 rumah KakPaty je lah.

umi's cup cake said...

Nampak sedap sangat talam ni kak...rajin la akak ni

Amie said...

Assalamualaikum Kak Paty,
hijau itu menawan... tak jemu mata memandang, apalagi dah petang begini, rasa nak cungkil je skrin ambil sepotong he he hehh

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Paty..
Ermm..mesti sedap ni.. Dah akak kata cam bubur..Siap buat experiment lagi.. Ghajinnn..

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...