Pages

Monday, May 25, 2015

NASI GORENG 3 BAHAN / 3 INGREDIENTS FRIED RICEFRIED RICE


Saya ajar anak saya buat nasi goreng ini. Dulu masa muda-muda, masa student rajin makan di Campbell Street, nasi gorengnya cuma guna telur kicap aje..tapi mak aii sedap dan berselera. Saya namakan nasi goreng ini NASI GORENG 3 BAHAN....kerana kita cuma perlukan nasi sejuk, telur dan kicap aje...dan hendak meriah bolehlah hidangkan bersama udang galah, ayam goreng dan apa-apa ajelah.

Reason saya ajar anak saya buat nasi goreng ini kerana bukan aje ia sedap tapi yang penting budgetnya..ha..ha..sebab itu sesuai untuk student-tudent di Uni..untuk saving..nak lagi mantop siapkan cili jeruk atau cili padi potong...perghhhhh

5.0 from 2 reviews
Nasi Goreng 3 Bahan
Print


  • 1 mangkok besar nasi sejuk
  • 2 biji telur digoreng pecah
  • 3 ulas bawang putih
  • 3 sdb kicap pekat manis
  • 2 sdb minyak
  • garam, lada sulah dan pati kube ayam


Cara Menyediakannya

  1. Panaskan minyak dan tumis bawang putih sehingga kekuningan
  2. Masukkan nasi dan goreng sehingga agak gareng
  3. Masukkan kicap, garam lada sulah dan pati kube
  4. Gaul rata dan masukkan telur yang digoreng tadi
  5. Hidang bersama udang galah atau ayam goreng



Recipe Source :- PATYSKITCHEN

@PATYSKITCHEN, all images & content are copyright protected. please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in yotur own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank You

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...