Pages

Saturday, May 02, 2015

BAKWAN MAGGI / CUCUR MAGGI


Bakwan di Indonesia dan cucur di Malaysia merupakan sajian digemari baik buat sarapan pagi mahupun minum petang. Kali ini saya menggunakan maggi segera...ha..ha..mudah menyediakannya. Maggi direbus ditos airnya dan dimasukkan bahan-bahan yang kita gemari. 

Saya gemar udang jadi saya racik udang hidup, carrot, bawang dan daun bawang. Gorengnya pula saya tidak guna cara deep fry takut serap minyak banyak. Saya letakkan minyak sedikit dan goreng menggunakan kuali leper. Jika mempunyai acaun ring bulat cukup sesuai cucur akan terbentuk cantik.

Cucur ini sedap dimakan bersama Thai Cili Sos




PrintCucur Maggi


2 bungkus maggi perasa ayam
½ batang carrot diparut
2 tangkai daun bawang dihiris halus
150 g udang dicincang
1 biji bawang besar dihiris halus
2 biji telur dikocok
1 sdb tepung
Minyak secukupnya untuk menggoreng

Cara Menyediakannya
  1. 1.       Rebus maggi dan tos airnya
  2. 2.       Masukkan perencah maggi dan semua bahan lain
  3. 3.       Gaul rata dan sebati
  4. 4.       Panaskan minyak (jangan terlalu banyak, aya guna kuali leper)
  5. 5.       Bulat-bulatkan dan goreng sehingga gareng atau kekuningan



Recipe Source :- PATYSKITCHEN

@PATYSKITCHEN, all images & content are copyright protected. please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in yotur own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank You

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...