Pages

Friday, September 09, 2011

PANDAN BAKED BREAD PUDDING / PUDDING ROTI PANDAN





I used the classic bread pudding recipe for this with about 1/4 cup screwpine juice. To match with the flavor and with the attempt to clear my dates stock I decorated the pudding with dates. For a better impact on the pudding I made caramel sauce.Instead of the normal laying of bread, I blended the bread with milk and eggs mixture. The texture was much better, really smooth.  Perfect!!!! and a right choice to end up the buka puasa session. For recipe please refer to earlier entry.
__________________________________________________________________

Ini kes nak habiskan buah tamar dan roti yang terbengkalai. Saya menggunakan resipi kelasik pudding roti, cuma saya tambahkan 1/4 cawan jus pandan dan sedikit pes pandan. Sehari dua lagi maka selesailah misi puasa sunat saya, jadi takutkan stok tamar berlebihan dan tidak ada yang menyentuhnya nanti saya masukkan sedikit buah tamar. Untuk tambahkan kelazatan pudding ini saya buat sos karamel... dan tektur yang lebih licin saya blendkan roti dengan adunan telur dan susu....cukup mantap dan sesuai sebagai penutup tirai berbuka puasa untuk semalam. Untuk resipinya sila rujuk kepada resipi saya yang terdahulu.

Next Post - Bingka Pandan

__________________________________________________________________

1 comment:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.paty..xtahan negok sambal kuini kat n3 di bawah nie.sedapnya....kecur dah airliur atie..hihi

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...