Wednesday, June 27, 2012

CHEWY SAGO LAYER TALAM / TALAM LAPIS SAGO


There are two types of kuih talam...the chewy and non chewy. The Chinese kuih talam is more chewy then the malay kuih talam. This talam is a chewy version using lots of tapioco flour. Recipe adapted from Y3K cookbook with a slight tweak. You can use your creativity in getting your favourite layers and colouring. Perfect for breakfast and team.

Kuih Talam ini adalah versi yang liat-liat sedikit. Banyak menggunakan tepi ubi dari tepung beras. Kepada yang suka kuih talam yang liat inilah dia resipinya. Saya ambil resipi dari buku mamsak Y3K.Untuk mendapatkan lapisan talamnya..anda tidak semestinya mengikut seperti diatas, anda boleh gunakan warna kegemaran anda..ya. Sedap kuih talam ini dan sesuai untuk sajian petang atau pun sekarang ni ramai yang berpuasa bolehlah cuba.

Next Post - Thai Beef Belly Salad / Kerabu Perut



7 comments:

umi's cup cake said...

Salam kak fatimah,
lembut je colour sago tu..umi suka makan tapi belum lagi rajin buta...

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Kak Paty :)

very kalerful.. but kalau buat mesti bdk2 tak mkn... so kena mkn kat rumah kat paty jer lah hehehe

ogyep yummy mellow said...

OMG.. very lovely colour & wahat a successful layers... Kids love sago, shud try out this recipe..

adda syuhada said...

cantik betul lapis2 tu..nk makan pun syg klu cmni..kihkih

quinnie said...

rajinnya kak..byk btul lapisnya...saya??? jgn harap la nak rajin cam gini...hehehhe....kuih lapis2 la paling malas nak buat...kekekek

sedapnya pie apple...dulu pernah buat tapi terlebih masam..terus tak buat dah...kekekek...

inahar ali said...

cantiknye kakpaty..sure tastenye lg meletup kan kak..dapnyer!

maz said...

Salam dipgi khmis kak paty...tabik la kak..mcm2 kuih talam ada kat dpur kak ni..maz je yg xbrapa rjin buat kuih talam ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...