Pages

Tuesday, August 16, 2011

RAMADAN 15 MENU - ANGEL HAIR IN TOMATO SAUCE, CREME CARAMEL AND MANGO JUICE

Angel Hair In Tomato Sauce

Creme Caramel

Fresh Mango Juice
It's 15th Ramadan, we have successfully completed half of our fasting, how time flies... really...really fast, and our buka puasa menu, we moved from rice so something Italian, my daughter Myraz a BIG FAN of pasta requested for spaghetti. I made Angel Hair in Tomato Sauce, Creme Caramel and drink of the day some fresh Mango Juice. Simple and filling enough.


Ingredients

  • 1 packet angel hair
  • 300 gm shrimps
  • 200 gm chicken fillet
  • 5 tbsp chili paste
  • 1 teaspoon salt
  • 3/4 teaspoon white sugar
  • 1 teaspoon dried oregano
  • 1/4 teaspoon ground black pepper
  • 5 cloves garlic -chopped
  • 2  minced onion
  • 2 1/2 cups chopped tomatoes
  • 1 1/3 (6 ounce) cans tomato paste
  • 1 (4.5 ounce) can sliced mushrooms
  • 3 bay leaves
  • some chopped coriander leaves

PREPARATIONS

  • Heat up oil and sautee onion till soft. Add in chopped garlic and chili paste. Stir fry till fragrant.
  1. Add in shrimps and chicken fillet, salt, sugar, oregano, pepper, , diced tomatoes, tomato paste, mushrooms and bay leaves Simmer at a low heat setting for 2 hours, stirring occasionally.
  2. Cook pasta according to package directions. Drain. Serve sauce over angle hair.

_________________________________________________________________

Alhamdulillah, pejam celik, pejam celik sudah 15 hari kita berpuasa, sekejap aje masa berlalu. Masuk hari yangke 15 dan seterusnya akan terasa lebih cepat, nampaknya minggu ini bermulala segala kesibukkan membuat persediaan lebaran, mungkin ada yang udah pergi membeli belah, ada yang udah membuat kuih muih raya, pendek kata sepanjang minggu ini dan minggu-minggu yang akan datang tumpuan kita adalah pada persediaan hari raya. Apa pun ingat ya!!!! biar bersederhana itu tuntutan agama.

Bagi saya dan anak-anak kami memang sibuk, nasib baik anak-anak sudah habis peperiksaan jadi semua pakat-pakat bantu saya menyediakan cookies Hari Raya, bukan apa tahun ini saya berhajat untuk menyumbangkan HARI RAYA GOODIES BAG bersama DUIT RAYA untuk sama-sama meraikan anak-anak yatim dalam yayasan yang saya dan teman-teman membantu, jadi minggu ini sudah mulah projek kami. Insyallah hujung minggu ini beres semua. Ok so much about hari raya preparations, semalam menu berbuka saya rehat sebentar dari makan nasi, anak saya request nak spaghetti, kebetulan di rumah cuma ada stok Angel Hair saya masak angel hair aje. 

Saya masukkan udang, isi ayam dan cendawan, bahan lain sama aje macam masak sos spaghetti. Untuk pencuci mulut pula sesuai dengan tema saya buatlah sedikit creme caramel, cukup untuk kami tiga beranak yang ada di rumah. Minuman berbuka pula saya buah fresh mango jus, geram tenguk mango India di supermarket saya beli sedikit setngah buat makan fresh begitu dan setengah saya buat jus. 

Next Post - Mango Juice

_________________________________________________________________


No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...