Pages

Tuesday, March 12, 2013

HOW TO MAKE GUM PASTE WIRED ROSES



I made this wired gum paste roses for the recent wedding cake. For those interested to know here's the video by Edna on the step by step process. You can use colored gum paste or use the flower dust method. I did the second version. I made my roses white and flower dust it with pink flower dust.

Pada yang bertanya tentan.g bunga yang saya gunakan untuk kek kahwin baru ini, di sini saya tunjukkan cara membuatnya. Saya menggunakan gum paste untuk membuat bunga mawar tersebut. Oleh kerana bunga yang saya gunakkan ada besar maka bunga ini perlu di support dengan dawai..jadi semua kelopak bunga dimasukkan dawai. Saya sertakan di sini video dari Edna yang menerangkan secara terperinci bagaimana bunga ini dihasilkan. Anda boleh memilih dua cara samada mewarnakan gum paste anda atau pun menggunakan flower dust untuk mewarnakan mawar anda. Untuk kek ini saya memilih cara kedua ia itu dengan  menggunakan flower dust. Flower dust boleh didapati dengan berbagai warna di mana-mana kedai..kek. Membuat gum paste rose ini memang menarik dan bunga harus dikerinkan semalam sebelum digunakan.

















No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...