Pages

Friday, September 19, 2014

BOK CHOY, EGG TOFU AND SHRIMPS


Antara sayur kegemaran saya yang mudah dan ringkas menyediakanya. Biasanya saya masukkan sedikit shitake mushroom tetapi ketika membuatnya saya tidak mempunyai stok shitake mushroom jadi saya skipped nya. Cara masakan ini menyebab saya yang dimasak begitu fresh dan sedap.




Bok Choy, Egg Tofu & Shrimps





  • 3-4 Bok Choy - dicelur dan diketepikan (jangan terlalu lama)
  • 1 paket tofu jepun dipotong bulat digoreng kekuningan
  • 100 - 200 g udang sederhana besar dibuang kepala
  • 3 ulas bawang putih dicincang halus
  • 1 sdb tepung jagung dibancuh bersama 2 sdb air)
  • 1 cawan air
  • 1-2 sdb sos tiram
  • 2 sdb minyak masak
  • 2-3 titik minyak bijan


Cara Menyediakannya

  1. Susun Bok Choy, Tofu di atas pinggan
  2. Panaskan minyak gorengkan udang, angkat dan susun atas pinggan tadi
  3. Masukkan bawang putih dan biar seketika sehingga naik baunya
  4. Masukkan sos tiram dan air biar sehingga mendidih
  5. Titikkan minyak bijan
  6. Masukkan bancuhan tepung jagung dan curah ke dalam pinggan tadi.



RECIPE SOURCE:  PATYSKITCHEN

all images & content are copyright protected. please do not use our images without prior permission. if you want to republish this recipe, please re-write the recipe in your own words, or simply link back to this post for the recipe. thank you. 


No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...