Pages

Sunday, January 22, 2012

PUDDING CAKE


The name Pudding Cake in this recipe refers to cake slices added into the pudding. I really love the idea of reinventing leftover cakes to make this pudding. It was great. When I first saw this in Singgah Sana Kitchen, I was really impressed, the basic pudding recipe was simple and if you are creative you can use the basic pudding recipe for many variations...you can add fresh fruits, cake..etc....I would prefer to call this pudding 911...ha...ha...it save lots of leftover items...in fact the ingredients was simple and the making of the pudding was also simple.

See...why..I'm excited about the whole thing...I'm craving for pandan swiss roll....I bought 1 roll from the cake shop...I ate about two slices and hoping that my children could join me..but they don't..so I was left with a few more...I can't take more then two...coz I'm diabetic....so what would happen to the cake....definitely to the dustbin...oh my goodness what a waste...then I saw this recipe and I have all the ingredients in my store cupboard .....I made this pudding..I moved one step a head to trick my children to share this with me I added the store bought jelly (sumi jelly).....ha...ha guess what happen after that???..It's gone..they cleared up the cake..this is absolutely great and delicious. Thanks to Iza and Dayang for sharing this!!!

Saya suka resipi ini....mudah dan ringkas dan yang paling saya suka ia merupakan penyelamat kepada kek yang tidak habis...Kalaulah saya pencipta pudding  ini saya akan namakan pudding ini Pudding 911....tahu kenapa??? ha..kebetulan tekak ni hendak makan swiss roll...belilah segulung di kedai kek..saya makan adalah dalam 2 potong..selebihnya fikirkan anak-anak berminat rupanya seorang pun tak mahu.....kurang minat...maka tinggallah  kek tu terkonteng-konteng di atas meja....saya pula tidak boleh makan lebih dari dua ..sebab diabetic saya....fikir punya fikir apalah hendak dibuat dengan kek ini...tiba-tiba teringat pada rakan kita Iza Akma di SSK..saya pernah lihat Iza buat Pudding Cake...Cantik banget pudding dia..maka apa lagi bahan yang diperlukan ringkas..dan membuatnya mudah...saya pun selingsing lenggan baju terus mara ke dapur buatlah pudding ni.

Untuk memastikan anak-anak makan juga pudding ini saya masukkan sedikit jelly - sumi jelly yang budak-budak sukar makan tu.. Tahu apa jadi lepas tu???? ha...ha...lincin...habis kek yang hampir dimasukkan ke dalam tong sampah ndapat diselamatkan...itulah tricknya kalau dengan anak-anak..olahkan sedikit campurkan dengan bahan yang mereka suka...pasti clear la. Itulah yang saya suka sangat resipi ini...bukan sahaja penyelamat malah resipi asas pudding ini boleh divariasikan dengan berbagai bahan..boleh masukkan buah-buahan segar...kek....dan macam-macamlah kalau kita kreatif. Terima Kasih pada Iza dan katanya resipi asal dari Dayang..apa pun I  Like.

Next Post - Breakfast Menu

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...