Pages

Tuesday, January 10, 2012

IRISH POTATO SALAD


This Irish warm potato salad is seasoned with,mayo, buttermilk, Dijon mustard, and cider vinegar — a winning combination. It has just the right level of tangy flavor. I used light mayo (and less of it than the regular stuff) and swapped whole milk for low-fat buttermilk to keep it moist.

Simply delicious and a keeper.

Ini adalah salah satu favourite saya..suka sangat dengan salad ini. Saya kalau buat salad, saya selalu kurangkan penggunaan mayo..entah saya kureng sedikit dengan mayo no.. resipi ini sesuaila untuk yanghendak ber diet kerana ramuanya rendah lemak..kalau tak ada dill pun tak apa daun ketumbar pun boleh guna. Saya masukkan dill bukan apa excited sangat masa dekat Christmas baru-baru ini banyak dia orang jual rempah-rempah Om Putih ni..fresh dill, rosemary, thyme..saya beli sebab ini lah peluang yang ada hendak test herbs-herbs ini. Try Irish potato salad ini...sebagai ganti French Fries kalau kita buat menu western kat rumah..kurang minyak.  Saya pernah buat resipi yang sama menggunakan telur puyuh, kentang dan makaroni untuk party sekolah anak saya..hey...budak-budak kat sekolah sana bukan main suka lagi...it's a hit..dan setiap kali ada school gathering dia orang minta Eyba bawa Irish Potato Salad ini.

2 comments:

Mas said...

pepagi sarapan kentang gini ngan omelete dan sosej....
perh.....

Patyskitchen - Exploring Global Flavor Around The World said...

Salam pagi Mas...ini untuk yang hendak berdietlah...kalau tambah pasta sedikit lagi sedap.

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...