Pages

Sunday, September 25, 2016

GRILLED MEDITERRANEAN KABOBS



Lama tak berpinic, baru-baru ni sempena cuti hari Malaysia anak buah ajak family gathering di Port Dickson, jadi kita ikut aje. Katanya malam boleh buat BBQ kerana semua set BBQ disediakan oleh pihak resort, jadi saya pun do my contribution part, saya buat kabob ni la, siap perap dan cucuk dari rumah dan bakar di sana

Kabobs ini saya banyakkan perasa jintan putih sebab saya memang suka cara begitu Saya sediakan sedikit nasi saffron, salad, hummus dan roti. Semangnya kabobs ini sesuai dijadikan shawarmam so saya bawa sedikit flat bread.


Chicken Kabobs


INGREDIENTS


  • 2 sdt paprika 
  • 1 sdt thyme
  • 1 sdt serbuk lada hitam
  • 1 sdb serbuk jintan putih
  • 4-5 dada ayam dipotng dadu
  • 1 bawang holland
  • ½ cawan minyak zaiton
  • 15 bawang putih cincang
  • 1 cawan yogurt
  • 1 biji cili bengla hijau
  • 1 biji cili bengla merah
  • 10 - 15 biji ceri tomato


INSTRUCTIONS

  1. Satukan semua bahan kecuali bahan untuk dicucuk. Adjust rasa dan perap semalaman
  2. Keluarkan dari fridge, dan cucuk berselang sei dengan cili bengla bawang besar dan ceri tomato
  3. Renjis dengan minyak zaiton dan panggang
Notes


RECIPE SOURCE:  Patyskitchen.blogspot.com
All images & content are copyright protected. Please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in your own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank  You.

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...