Pages

Sunday, January 26, 2014

SEXY VIOLET CAKE POP


Sebenarnya lama dah berhajat hendak buat Cake Pop ini tetapi tidak kesampaian...alhamdulillah hari menjadilah hajat dihati..buat 50 pcs..untuk majlis kawan..katanya untuk dijadikan berkat dan diletakkan di Candy Buffet Table. Warna tema sweet purple. Saya guna butter kek biasa aje dan dicelup dengan chocolate putih yang saya warnakan dengan candy color purple. Hiasan saya guna manik-manik kek..berbagai jenis.  Sebenarnya mudah membuat cake pop..ini tidak ada resipi khas..cuma menggunakan kek yang dihancurkan..digaul dengan frosting (tidak kira apa jenis pun..boleh guna buttercream mahupun chocolate ganache..gaul sehingga boleh dikepal cantik..sejukkan dalam fridge 1-2 jam...cairkan chocolate putih..disalutkan batang lolipop dengan chocolate putih..untuk menguatkan kek dan sejukkan lagi selamat 15 minit...keluarkan dan salutkan seluruh kek pop dengan chocolate putih dan dihias dengan manik-manik pilihan sendiri. Cukup mudah. Saya sertakan di video..ilmu yang saya pelajari membuat kek pop..ini..dari Youtube..aje....menarik dan hebat.











2 comments:

adda syuhada said...

Assalamualaikum....
Nampak sedap & menarik...

Rosdi Eunos said...

Good Color Scheme ... very soothing ... good work done there

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...