Saturday, July 02, 2016

CARA BERLAUK - MUFFIN STYLE



Resipi cara berlauk tapi dek kerana malas hendak tunggu saya guna acuan muffin aje, bakar masuk oven,....tu la dia kerja orang malas. Cara ini sedap makan dengan cili sos dan sedap buat minum petang atau sarapan pagi. Saya buat berbuka


Cara Berlauk

Bahan untuk adunan tepung:
  • 150 gram tepung gandum
  • 2 biji telur
  • 430 santan 
  • 2 sb buttercup (cairkan dan sejukkan)
  • sedikit garam
  • sedikit pewarna kuning 


Cara:
Satukan semua bahan dan kacau rata. Tapis dan ketepikan.

Bahan untuk inti:
  • 150 gm Daging kisar 
  • 2 ulas Bawang merah*
  • 3 ulas Bawang putih*
  • 1/2 inci Halia*
  • 2 1/2 sb Rempah kurma
  • Garam
  • Gula
  • Minyak untuk menumis



racik halus atau tumbuk bahan yg bertanda *

Cara:
Tumis bahan yg bertanda * sehingga naik bau, kemudian bubuh rempah kari, tumis sehingga rempah masak. Kemudian bubuh daging.. kecilkan api, biar daging masak perlahan2. Bubuh gula dan garam. Biarkan daging sedikit kering. Siap.

Bahan utk ditabur atas kuih:
  • Cili merah*
  • Daun bawang*
  • Daun sup*
  • Bawang goreng

  
Cara buat:



  1. Panaskan acuan kuih dan sapukan dgn sedikit minyak, kemudian tuang adunan tepung sehingga 3/4 penuh (nak senang adunan tepung tu bubuh dlm jug.. so mudah nak tuang ke dlm acuan) 
  2. Kemudian bubuh daging, daun sup, daun bawang, cili merah dan bawang goreng. Tutup acuan biar seketika dalam 1,2 minit. 
  3. Kemudian cungkil sedikit kuih dgn sudu kecil.. kalau bahagian bwh dah sedikit garing dan bahagian atas nampak dah masak bolehlah diangkat. Ulangi langkah yg sama sehingga habis. Selamat mencuba.


      Notes


      RECIPE SOURCE:  Patyskitchen.blogspot.com
      All images & content are copyright protected. Please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in your own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank  You.

      1 comment:

      WAYU TOGEL said...

      KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
      dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
      berikan 4D/ angka [] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
      dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
      ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI insya
      allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
      kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
      sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi AKI SOLEH JAFFAR,,di no 0853- 7778 - 3331 insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 2750 JUTA , wassalam.


      dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


      Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


      1"Dikejar-kejar hutang

      2"Selaluh kalah dalam bermain togel

      3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


      4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


      5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
      tapi tidak ada satupun yang berhasil..



      KLIK DISINI 4d 5d 6d




      Solusi yang tepat jangan anda putus asah... AKI SOLEH JAFFAR akan membantu
      anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
      butuh angka togel 2D/ ,3D/, 4D/ 5D/ 6D/ SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
      100% jebol
      Apabila ada waktu
      silahkan Hub: AKI SOLEH JAFFAR DI NO: 0853- 7778 - 3331


      ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D/


      ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/6D/



      ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/6D/



      ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/ 6D/



      ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



      ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D 6D/

      ..(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..
      «´ 0853- 7778 - 3331 _ ¨`»
      ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..










































































      You Might Also Like These

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...