Sunday, May 15, 2016

CHICKEN CHOP WITH BLACK PEPPER SAUCE



Membuat brown sauce mengambil masa yang terlalu lama tapi kini dah ada store bought Knorr saya guna tu aje dan adjust mengikut selera sendiri, mudah dan tak perlu renyah. Untuk side chicken chop ini saya sediakan fries, coleslaw dan baked beans. Complete balance diet needed and nyata very satisfying.



Chicken Chop

Untuk Ayam :

  • 5 keping dada ayam (buang tulangnya)
  • 5 ulas bawang putih dipotong dadu
  • 2 sdt serbuk lada putih
  • 2 sdb sos tiram
  • 2 biji telur dipukul dengan garfu
  • Serbuk roti secukupnya (bread crumb ini boleh dibeli dikedai peralatan bakeri)
  • Sedikit tepung gandum


  1. Gaulkan ayam dengan bawang putih, sos tiram dan lada putih, perap 1 - 2 jam.
  2. Gaulkan ayam dengan tepung gandum.
  3. Celupkan ayam dalam telur.
  4. Golekkan dalam serbuk roti sepenuhnya.
  5. Goreng dalam minyak panas hingga masak.



Sauce/Kuah Chicken Chop :

  • 5 ulas bawang putih
  • 2 labu bawang besar
  • 1 cawan Demi-Glace Brown Sauce jenama Knorr
  • 3 cawan air
  • 2 sb lada hitam ditumbuk halus
  • 1 sb mentega untuk menumis


  1. Satukan kedua jenis bawang dan kisar halus. Ketepikan.
  2. Satukan air dan brown sauce. Kisar menggunakan blender sekejap supaya ianya sebati tidak berketul.
  3. Panaskan mentega hingga cair. Tumis bawang hingga sedikit garing dan harum baunya.
  4. Masukkan campuran brown sauce dan air tadi. Masukkan cendawan butang dan juga serbuk lada hitam. Masak dalam api perlahan dan sentiasa dikacau supaya tidak berketul. Bila kuah mulai pekat dan didih, tutupkan api.



    Notes


    RECIPE SOURCE:  Patyskitchen.blogspot.com
    All images & content are copyright protected. Please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in your own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank  You.

    1 comment:

    Master Sgp said...

    KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
    dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
    berikan 4D/ angka [] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
    dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
    ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI insya
    allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
    kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
    sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi AKI ALIH,,di no (((_082 313 669 888_)))insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 2750 JUTA , wassalam.


    dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


    Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


    1"Dikejar-kejar hutang

    2"Selaluh kalah dalam bermain togel

    3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


    4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


    5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya

    tapi tidak ada satupun yang berhasil..



    KLIK DISINI 4d 5d 6d




    Solusi yang tepat jangan anda putus asah... AKI ALIH akan membantu

    anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:

    butuh angka togel 2D/ ,3D/, 4D/ 5D/ 6D/ SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO

    MAGNUM / dijamin

    100% jebol

    Apabila ada waktu

    silahkan Hub: AKI ALIH DI NO: (((_082 313 669 888_)))


    ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D/


    ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/6D/



    ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/6D/



    ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/ 6D/



    ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



    ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D 6D/






    ..(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..
    «´ 082 313 669 888
    _ ¨`»
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..


    الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

















    You Might Also Like These

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...