Pages

Friday, April 22, 2016

SHRIMP AND VEGETABLES TEMPURA



On the way hantar anak ke airport, singgah sebentar di MITSUI OUTLET gedung membeli belah product jenama, tapi saya memang tiada kudrat hendak shopping, so saya singgah restoran Jepun DON DON, sementara anak-anak shopping saya layan tekak. Saya orderTEMPURA TENDON, iaitu mix tempura dengan nasi.   No bad dan cantik kejadian tempuranya. Balik saya cuba dengan goggle resipi tapi somehow batter yang saya buat tak secantik yang saya makan. May be I need to try again.

Untuk tempura saya ini saya  guna udang, green and red pepper, labu, terung dan cendawan....perghhh walau tak 100% jadi tapi tetap mantap





Tepung Tempura

  • 1 cawan tepung
  • 1 biji telur dikocok
  • 1 cawan air ais

Cara Menyediakanya
  1. Ayak tepung
  2. Masukkan teur
  3. Masukkan air ais Kacau rata sehingga lincin dan siap diguna

    Notes

    RECIPE SOURCE:  Patyskitchen.blogspot.com
    All images & content are copyright protected. Please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in your own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank  You.


    No comments:

    You Might Also Like These

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...