Pages

Saturday, November 30, 2013

NEAPOLITAN CAKE


Hari ini anak dara saya yang ketiga genap 20 tahun jadi saya buatkan kek ini untuknya. Kek ini adlah inspirasi dari ice cream neapolitan yang mempunyai tiga rasa, vanila strawberry dan cokolate. Kalau rajin boleh membuat 3 jenis kek ini tapi saya pilih jalan short cut aje..saya buat kek span biasa...tapi dengan memasukkan 3 perisa berlainan, putih saya letak vanilla, merah saya letak strawberry paste dan cokolate saya letakkan cokolate emulco.

Begitu juga dengan hiasanya saya menggunakan swiss buttercream dengan tiga perisa yang berlainan...Corak rose di atas kek saya gunakan Wilton 1M - rosette...dan bagi yang ingin mencuba bolehlah lihat pada video yang saya ambil dari youtube from Iambaker.






No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...