Pages

Wednesday, February 12, 2014

KARIPAP RANGGUP


Karipap yang cantik ialah ia dapat bertahan keranggupanya walaupun hingga ke petang. Saya sudah mencuba banyak resipi tapi rasanya yang ini keeper dan akan saya gunakan selalu. Thanks to Izzah Muffin Lovers....saya mengintai dapurnya...dan ternyata Izzah memberi recommendation yang kuat jadi saya cuba. Sudah buat beberapa kali malah sudah ambik order untuk jamuan teman-teman..ternya memang ada feedback yang mantop.untuk entri ini saya cuma masukkan kulitnya aje..intinya..boleh guna method masing-masing..selamat mencuba.

KARIPAP RANGGUP
Bahannya

500 g tepung gandum
1/2 cawan minyak masak
2 sdb margerin/butter
secubit garam
air secukupnya

Cara Membuatnya

Panaskan minyak dengan majerin dan sejukkan sebentar
Curahkan minyak dalam adunan tepung gaul rata sehingga menjadi serbuk roti.
Masukkan air yang dimasukkan sedikit garam.
Uli sehingga menjadi doh.
Rehatkan doh lebih kuran 10 -15 minit baru dicanai.

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...